У шерстистых мамонтов и неандертальцев могут быть общие генетические черты

Новое исследование Тель-Авивского университета предполагает, что генетические профили двух вымерших млекопитающих с африканским происхождением — шерстистых мамонтов, похожих на слонов, которые появились на арктическом полуострове Евразии около 600 000 лет назад, и неандертальцев, умелых первых людей, которые появились в Европе около 400 000 лет назад — имеют общие молекулярные свойства адаптации к холодной среде.

У шерстистых мамонтов и неандертальцев могут быть общие генетические черты

Что общего у мамонтов и неандертальцев?

Исследование связывает отношения слонов и людей в эпоху плейстоцена с их взаимной экологией и общей средой обитания, а также другие возможные взаимодействия между двумя этими видами. Исследование было проведено профессором Раном Баркаем и Мейдадом Кислевым из отдела археологии и древних ближневосточных культур ТАУ и опубликовано 8 апреля в Human Biology.

«Неандертальцы и мамонты жили вместе в Европе во время ледникового периода. Имеющиеся данные говорят о том, что неандертальцы охотились на мамонтов и ели их в течение десятков тысяч лет и фактически были физически зависимы от калорий, извлекаемых из мамонтов, для успешной адаптации», говорит профессор Баркай. «Само существование неандертальцев зависело от мамонтов».

«Говорят, ты — это то, что ты ешь. Это было особенно верно для неандертальцев; они ели мамонтов и при этом, по всей видимости, были похожи на мамонтов генетически».

Чтобы оценить степень сходства между генетическими компонентами мамонта и неандертальца, археологи рассмотрели три тематических исследования соответствующих вариантов генов и аллелей — альтернативных форм гена, которые возникают в результате мутации и обнаруживаются в одном и том же месте хромосомы — ассоциирующихся с адаптацией к холодному климату.

Первое исследование выявило взаимное появление гена LEPR, связанного с термогенезом и накоплением жировой ткани и жира в организме. Во втором исследовании были задействованы гены, связанные с активностью белка кератина у обоих видов. Третье исследование было посвящено вариантам пигментации кожи и волос в генах MC1R и SLC7A11.

«Наши наблюдения показывают вероятность сходства между многочисленными молекулярными вариантами, которые привели к сходным адаптированным к холоду эпигенетическим признакам двух видов, оба из которых произошли в Евразии от африканского предка», объясняет Киселев. «Эти замечательные результаты предлагают доказательства в пользу природы конвергентной эволюции через молекулярное сходство, в котором присутствуют сходства в генетических вариантах между адаптированными видами».

«Мы полагаем, что эти типы связей могут быть полезны для будущих эволюционных исследований. Они особенно интересны, когда в них участвуют другим млекопитающие с большим мозгом, с другим периодом жизни, сложным социальным поведением».

Согласно исследованию, оба вида произошли от предков, которые прибыли в Европу из Африки и приспособились к условиям жизни в ледниковом периоде в Европе. Эти виды также вымерли практически в одно время.

«Теперь можно попытаться ответить на вопрос, который ранее никто не задавал: есть ли генетическое сходство между путями эволюционной адаптации у неандертальцев и мамонтов? Ответ, кажется, да. Одна только эта идея открывает бесконечные возможности для новых исследований в области эволюции, археологии и других дисциплин».

Если неандертальцы похожи на мамонтов, на кого похожи современные люди? Расскажите  в нашем чате в Телеграме.

62 комментария

1. There are certainly a lot of details like that to take into consideration. That is a fantastic indicate raise. I offer the ideas above as basic motivation but clearly there are questions like the one you bring up where one of the most vital point will be working in sincere good faith. I don?t recognize if ideal methods have emerged around things like that, yet I make certain that your job is clearly recognized as a level playing field. Both boys as well as women feel the effect of just a moment?s pleasure, for the rest of their lives.

2. Donte Parbs Donte Parbs 29.09.2020

Nice article. I discover something more difficult on various blogs daily. It will always be boosting to read web content from various other writers and also exercise a little something from their store. I?d favor to use some with the content on my blog whether you don?t mind. Natually I?ll offer you a link on your internet blog. Thanks for sharing.

3. Good post. I find out something more challenging on various blogs daily. It will constantly be boosting to review web content from various other authors and also exercise a something from their store. I?d favor to utilize some with the web content on my blog site whether you don?t mind. Natually I?ll give you a web link on your internet blog. Many thanks for sharing.

4. gold tooth cap gold tooth cap 30.09.2020

Hi there! I know this is kinda off topic however I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog post or vice-versa? My website addresses a lot of the same subjects as yours and I think we could greatly benefit from each other. If you happen to be interested feel free to shoot me an email. I look forward to hearing from you! Great blog by the way!

5. typodont typodont 01.10.2020

Good day! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good gains. If you know of any please share. Many thanks!

6. teeth cleaning teeth cleaning 02.10.2020

Hey! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of hard work due to no back up. Do you have any solutions to protect against hackers?

7. all on four all on four 02.10.2020

Good day! This post could not be written any better! Reading this post reminds me of my good old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this write-up to him. Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

8. orthodontic braces orthodontic braces 02.10.2020

Hi! I’ve been reading your web site for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from New Caney Tx! Just wanted to mention keep up the excellent work!

9. I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz answer back as I’m looking to construct my own blog and would like to find out where u got this from. thanks a lot

10. broken tooth broken tooth 04.10.2020

Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said «You can hear the ocean if you put this to your ear.» She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is completely off topic but I had to tell someone!

11. dental associates dental associates 04.10.2020

Have you ever considered writing an e-book or guest authoring on other sites? I have a blog based upon on the same information you discuss and would really like to have you share some stories/information. I know my visitors would value your work. If you’re even remotely interested, feel free to send me an email.

12. perfect smile perfect smile 04.10.2020

Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I was wondering your situation; we have developed some nice procedures and we are looking to exchange strategies with other folks, be sure to shoot me an email if interested.

13. teeth teeth 04.10.2020

Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wondering your situation; many of us have developed some nice practices and we are looking to exchange solutions with others, why not shoot me an email if interested.

14. plaque on teeth plaque on teeth 04.10.2020

Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your blog? My blog is in the exact same area of interest as yours and my users would genuinely benefit from a lot of the information you provide here. Please let me know if this ok with you. Thank you!

15. endodontist near me endodontist near me 05.10.2020

Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your website? My blog site is in the exact same niche as yours and my users would certainly benefit from a lot of the information you present here. Please let me know if this okay with you. Cheers!

16. Mireille Reulet Mireille Reulet 07.10.2020

This design is incredible! You most certainly know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

17. Hester Dammrich Hester Dammrich 07.10.2020

That’s not me not used to blogging and actually value internet site. You can find much innovative content that peaks my interest. Let me bookmark your website whilst checking you out of trouble.

18. Michale Vollmers Michale Vollmers 08.10.2020

Wow! Thank you! I constantly needed to write on my site something like that. Can I include a part of your post to my website?

19. cbd for pain cbd for pain 17.10.2020

Aw, this was a really good blog post. In idea I would like to put in writing such as this in addition? taking some time and real initiative to make a great post? yet what can I say? I hesitate alot and never seem to obtain something done.

20. security doors security doors 22.10.2020

Hey would you mind stating which blog platform you’re working with? I’m going to start my own blog soon but I’m having a difficult time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!

21. security doors security doors 23.10.2020

My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the costs. But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on several websites for about a year and am worried about switching to another platform. I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress posts into it? Any help would be really appreciated!

22. security screens security screens 23.10.2020

Hey! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to check it out. I’m definitely enjoying the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers! Fantastic blog and wonderful design.

23. I really like what you guys are up too. This type of clever work and exposure! Keep up the fantastic works guys I’ve added you guys to my blogroll.

24. how to grow weed how to grow weed 24.10.2020

I was wondering if you ever considered changing the page layout of your blog? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two pictures. Maybe you could space it out better?

25. Rudy Pata Rudy Pata 27.10.2020

I was extremely pleased to find this web-site. I wished to thanks for your time for this wonderful read!! I absolutely appreciating every little bit of it as well as I have you bookmarked to take a look at brand-new things you blog post.

26. Majorie Finnen Majorie Finnen 28.10.2020

You made some suitable points there. I viewed on the web for the concern and located most individuals will certainly go along with with your website.

27. First off I would like to say awesome blog! I had a quick question that I’d like to ask if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself and clear your mind prior to writing. I’ve had a difficult time clearing my mind in getting my thoughts out there. I do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips? Kudos!

28. crimsafe crimsafe 02.11.2020

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enlightening to read?

29. security doors security doors 02.11.2020

Good day! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could locate a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one? Thanks a lot!

30. Hi! This is kind of off topic but I need some guidance from an established blog. Is it very hard to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about making my own but I’m not sure where to start. Do you have any ideas or suggestions? Many thanks

31. Woah! I’m really enjoying the template/theme of this site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s tough to get that «perfect balance» between user friendliness and visual appeal. I must say that you’ve done a awesome job with this. Additionally, the blog loads super quick for me on Safari. Outstanding Blog!

32. james kerr james kerr 03.11.2020

Woah! I’m really loving the template/theme of this website. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s hard to get that «perfect balance» between usability and visual appeal. I must say that you’ve done a fantastic job with this. Additionally, the blog loads super fast for me on Safari. Exceptional Blog!

33. security screens security screens 04.11.2020

Hi would you mind stating which blog platform you’re using? I’m looking to start my own blog in the near future but I’m having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m looking for something unique. P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!

34. Howdy! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble finding one? Thanks a lot!

35. elena ledoux elena ledoux 04.11.2020

Wow that was odd. I just wrote an incredibly long comment but after I clicked submit my comment didn’t appear. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Regardless, just wanted to say excellent blog!

36. I do not know if it’s just me or if everyone else experiencing problems with your website. It appears as if some of the written text on your posts are running off the screen. Can someone else please provide feedback and let me know if this is happening to them as well? This could be a issue with my internet browser because I’ve had this happen before. Thanks

37. Hey! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to check it out. I’m definitely enjoying the information. I’m bookmarking and will be tweeting this to my followers! Fantastic blog and great design.

38. Hi there! I could have sworn I’ve been to this website before but after reading through some of the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely glad I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

39. Admiring the commitment you put into your blog and in depth information you provide. It’s awesome to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed material. Excellent read! I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

40. m12 rubber washers m12 rubber washers 06.11.2020

Hmm it looks like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it up what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any tips for first-time blog writers? I’d really appreciate it.

41. Hmm it looks like your site ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up what I submitted and say, I’m thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but I’m still new to the whole thing. Do you have any suggestions for newbie blog writers? I’d really appreciate it.

42. Wow that was odd. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my comment didn’t appear. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyways, just wanted to say fantastic blog!

43. I’m really enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Outstanding work!

44. Outstanding post however , I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I’d be very thankful if you could elaborate a little bit more. Many thanks!

45. Heya just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the images aren’t loading correctly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different browsers and both show the same outcome.

46. security dog doors security dog doors 07.11.2020

Please let me know if you’re looking for a article writer for your site. You have some really great posts and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some content for your blog in exchange for a link back to mine. Please send me an e-mail if interested. Many thanks!

47. screen masters screen masters 08.11.2020

Heya superb blog! Does running a blog like this take a great deal of work? I have very little knowledge of programming however I had been hoping to start my own blog in the near future. Anyway, should you have any recommendations or tips for new blog owners please share. I know this is off topic nevertheless I just wanted to ask. Many thanks!

48. I was very happy to discover this web-site. I wanted to thanks for your time for this fantastic read!! I absolutely appreciating every bit of it as well as I have you bookmarked to look into new stuff you blog post.

49. Admiring the time and effort you put into your blog and in depth information you provide. It’s nice to come across a blog every once in a while that isn’t the same old rehashed information. Fantastic read! I’ve saved your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.

50. boss screen boss screen 17.11.2020

Wonderful blog! Do you have any tips for aspiring writers? I’m planning to start my own website soon but I’m a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely confused .. Any tips? Many thanks!

51. Hey! I understand this is sort of off-topic but I needed to ask. Does building a well-established website like yours require a lot of work? I am brand new to operating a blog however I do write in my journal every day. I’d like to start a blog so I will be able to share my own experience and views online. Please let me know if you have any recommendations or tips for new aspiring blog owners. Appreciate it!

52. crimsafe crimsafe 24.11.2020

I’m not sure exactly why but this weblog is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I’ll check back later on and see if the problem still exists.

53. Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

54. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates. I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

55. Howdy! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I’m getting sick and tired of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

56. Hey! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to look it over. I’m definitely loving the information. I’m book-marking and will be tweeting this to my followers! Superb blog and wonderful style and design.